Аналіз виховної роботи

з учнями 6 класу

за 2019-2020 навчальний рік

          Початок нового навчального року вніс кардинальні зміни в життя класу. Діти перейшли на новий етап власного зростання, залучившись до розвитку учнівського самоврядування на базі класного колективу.

                  Виховна робота з класним колективом побудована на тісній співпраці з соціальним педагогом та шкільним психологом. Були проведені соціометричні дослідження, різного роду анкетування, оброблені результати яких лягли в основу визначення напрямків та форм виховної роботи в 2019 – 2020 навчальному році. Зокрема, аналіз результатів у процесі анкетування з метою визначення загального рівня вихованості здобувачів освіти у 2019 – 2020 навчальному році ( 3 школярі – з достатнім рівнем вихованості; у 6 вихованців – середній рівень вихованості;  )показав, що необхідно продовжувати створювати умови для реалізації особистісно орієнтованого підходу при вихованні морально-естетичних цінностей, формуванні навичок культури та поведінки здобувачів освіти. Ця співпраця сприяла безперервному вивченню . Я мала можливість звертати увагу не тільки на особливості поведінки своїх вихованців, а й на ті зміни, які відбувалися в їхньому розвитку. Крім цього, передбачалася співпраця між учителями-предметниками, із одного боку, батьками й учнями, із іншого, при посередництві класного керівника.

          Деякі діти у класі відповідально ставляться до навчання. Найкращі показники успішності мають Банга Іванна,Макар Владислав,Маркусь Марина . Є учні, які потребують постійного контролю, як із боку вчителя, так і з боку батьків:Биба Євген,Дербак Роман. Аналізуючи рівень навчальних досягнень із основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю використовують свій інтелектуальний потенціал, що, напевно, і є основною причиною середнього та достатнього показника успішності.

                   Розвиток особистості учнів не припиняється й у позаурочний час. Діти охоче відвідують гуртки художньо-естетичного спрямування, секції спортивно-оздоровчого напрямку, що значно впливає на формування їх інтересів, власного світогляду, визначає підбір оточення. Спостереження доводять, що в цілому оточення позитивно впливає на розвиток переважної частини учнів. У зв’язку з тим, що діти є досить жвавими та емоційними,  їхня активність не завжди спрямована в позитивне русло. Тому при роботі з учнями класному керівнику та учителям-предметникам необхідно це враховувати.

      Правовиховна робота, метою якої ви­знаю розуміння й потребу дотримува­тися законів України, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію й формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добираю такі вихов­ні технології, як-от: години спілкування «Права дитини на папері та в житті», «Обовязки,правила», тренінг «Я і мій клас», круглий стіл «Не спалюй свого майбутнього», різні за тематикою виховні години приурочую подіям сучасності та ка­лендарним датам, зокрема: «Голгофа голодної смерті», «День Соборності та Свободи України». Значну увагу приді­ляю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: чесності, порядності, толерантності, принциповості, дисциплінованості та працьовитості.

       Формуючи екологічну культуру школя­рів,  провела класні години «Природа-наш дім», «Піклування про тих хто навколо». Мої вихованці – учасники  свята «Золота осінь»,»Новорічна композиція». Не минаю естетичну спрямо­ваність виховної роботи. Цікавою й змістовною була виховна година «Світ наших захоплень».

        Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя учнів. Батьки учнів налаштовані досить позитивно й прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування в школі їх дітей.  Досить толерантно батьки реагують на критику  поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та всунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично в телефонному режимі відбувається спілкування батьків із класним керівником, наслідком якого є коригування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.  У роботі з батьками використовую ко­лективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом. У години батьківського все­обучу знайомлю їх із новинками педагогічної літератури для батьків із проблем родинної педагогіки, моделюю різні ситуації під час батьківських зборів, які допомагають батькам розв'язувати родинні конфлікти.

      Головним завданням, що стояло перед учнівською спільнотою 6 класу, було формування успішної особистості. За результатами психологічних тестів, було з’ясовано, що позитивні зміни в поведінці дітей відбулися, але слід продовжити роботу над виконанням поставлених цілей  різними засобами педагогічно-виховного впливу.

  Учні 6 класу беруть активну участь у громадському житті школи й класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних конкурсах, змаганнях як загальношкільного типу, так і заходів, проведених у межах власного класу. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки в колективі, організація та проведення  свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій, , а також  участь у загальношкільних заходах за активною участю самих дітей.

     Результативність роботи за 2019-2020 навчальний рік:

   -   Участь у акції «Чисте подвір’я».

   -  Участь в Олімпійському тижні.

-   Участь у акції «Турбота»

   -    Участь у виступі до дня писемності.

   -   Участь у заходах до дня рідної мови.

-  Участь у акції «Новий рік без пластику ».

      - Участь у звіті конференції національно-патріотичного                         виховання.

             - Участь у дистанційній виставці «Воскресни писанко!».

             - Участь у заходах до дня Європи.

             - Участь у заходах до дня памяті та примирення.

- Участь у заходах до дня памяті геноциду кримсько-татарського народу.

                        - Участь класу у всіх загальношкільних святах.

                    -  Акція «Живи, книго».

        Аналіз виховної роботи класного керівника на період карантину:

1.Створення групи з учнів 6 класу у вайбер.

2. Онлайн консультації з батьками учнів про дистанційне навчання на період карантину.

3.Ознайомлення учнів з дистанційним навчанням на період карантину.

4.Ознайомлення учнів у соцмережі,групі у вайбер з заходами профілактики коронавірусу.

5.Рекомендації у групі вайбер з пошиття медичної  маски.

6.Опитування учнів про стан здоровя .

6.Індивідуальні консультації для учнів.

 Виходячи з аналізу виховної роботи за попередній період, слід відзначити, що, незважаючи на ряд позитивних зрушень у житті класного колективу, успішність учнів класу поки що не поставлена на належний рівень. Також слід більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу в громадському житті школи. Оскільки діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися, необхідно сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості зокрема. Саме тому в новому навчальному році виховна робота в класі має бути спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовження роботи щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через  учнівське самоврядування в класі, сприяння тому, щоб зміст і форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.

 

Класний керівник:Сюгай Л.І.

Щорічно у третю суботу травня в Україні відзначають День Європи.  Для українців  – це особливий день, адже Україну та ЄС єднають спільні цінності, історія та культура. Цьогоріч вперше за роки існування свята, у зв’язку з коронавірусом, святкування в Україні відбудуться в онлайн-форматі.

Десять цікавих фактів про Євросоюз

·         Представництво Європейської Комісії в Україні з’явилось у Києві майже одразу після проголошення Незалежності – 1993 року.

·         У 2012 році Євросоюз став лауреатом Нобелівської премії миру.

·         Після виходу у 2020 році Великої Британії, ЄС нараховує 27 країн-учасників.

·         У ЄС немає власних збройних сил, однак більшість країн-учасниць входять до НАТО.

·         Музика європейського гімну взята з Дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині музичного твору Бетховен поклав на музику «Оду до радості», яку написав 1785 року Фрідріх фон Шиллер. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен. У 1972 році «Ода до радості» стала гімном Ради Європи. Відомому диригенту Герберту фон Караяну було доручено написати три інструментальні аранжування – із соло для фортепіано, для духових інструментів і для симфонічного оркестру. Без слів, універсальною мовою музики, гімн виражає ідеали свободи, миру та солідарності, на яких тримається Європа. У 1985 році гімн схвалили президенти та глави урядів країн ЄС як офіційний гімн Європейського Союзу.

·         ЄС є найбільшим торговим партнером України та її найщедрішим донором.

·         В Європарламенті на засіданнях можна використовувати 24 офіційні мови ЄС.

·         Офіційна валюта – євро – використовується у 19 країнах ЄС.

·         Найпопулярніше місто Європи – Париж, його відвідують найбільше туристів.

·         Безвізовий режим з ЄС дозволив українцям більше подорожувати. За 2019 рік українці загалом понад 15 млн разів перетнули сухопутний кордон, подорожуючи до країн ЄС, а гості з ЄС — понад 3 млн разів приїздили до України.

 

Здобувачі освіти Колочавського НВК  щорічно долучаються до проведення виховних та позакласних заходів з відзначення Дня Європи. Оскільки всі святкові заходи відбуваються онлайн, з учнями  9-11 була проведена відеоконференція «Простір толерантності: на шляху до європейських цінностей», а учні 5-8 класів готували колаж про одну з європейських країн. Всі матеріали розміщені в фойє закладу.

Онлайн тематична виховна година "День  пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу" з переглядом наступних відео:

1.Для 5-7 класів:

1.1.18 травня- День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу

https://www.youtube.com/watch?v=85VH0YzInCE&feature=youtu.be

1.2 Депортація кримських татар в цифрах

https://www.youtube.com/watch?v=eJvZP6At9Nw&feature=youtu.be

1.3.Розповідь Джамали  про трагедію  своєї родини https://www.youtube.com/watch?v=KlkbhUD1YYM&feature=youtu.be

 Памяті  Героїв Крут

 

  Цього року минає 102-га річниця героїчного бою під Крутами, що відбувся 29 січня 1918 року під час наступу московсько-більшовицьких військ на Київ та став символом стійкості і патріотизму української молоді. З нагоди вшанування подвигу юних героїв Крут в Колочавському НВК  проведено позакласний захід «Памяті Героїв Крут». Учасники заходу під керівництвом педагога-організатора О.Ю.Андрусь віддали шану подіям і персоналіям української історії та сучасним героям.


                                                    П л а н

проведення виховних заходів в Колочавському НВК І – ІІІ ступенів

до Дня Соборності України

з\п

        Назва заходу

Клас

Дата проведення

Відповідальні

1

Виставка книг «Україна Соборна»

 

21.01-24.01

Бібліотекарі

2

Оформлення інформаційного стенду «22 січня – День Соборності України»

 

21.01

Педагог-організатор

3

Виховні години  «Соборність в душах – єдність у серцях»

 

21.01-

28.01

Класні керівники

1-11 класів

4

Конкурс малюнків «Я живу в Україні»

1-4

27.01

Класні керівники

1-4 класів

5

Конкурс буклетів «Схід і захід – разом»

5-8

29.01

Педагог-організатор

6

Краєзнавча презентація з історії української державності «На шляху до свободи та незалежності»

9-11

23.01

Вчителі історії

7

Перегляд та обговорення фільму «Свято злуки. Політика памяті»

5-11

22.01

Класні керівники

5-11 класів

8

Поетичні хвилинки  на уроках української літературі «З Україною в серці»

5-11

21.01-24.01

Вчителі-філологи

9

Флешмоб «Ми любимо Україну»

5-11

28.01

ЗДВР, педагог-організатор

 

 

Заступник керівника закладу                                О.Банга

                 У Колочавському НВК І – ІІІ ступенів  відзначили День Соборності України

Державне свято День Соборності України учні школи відзначили урочисто та патріотично. Для школярів 5-7 класів були проведені тематичні уроки національно-патріотичного спрямування. Під час свята діти згадали важливий момент історичного минулого - День злуки ЗУНР та УНР в одну державу та нинішню боротьбу проти російської агресії, як віхи єдиного процесу боротьби за незалежність України. Класними керівниками 5-11 класів організовано перегляд та обговорення фільму «Свято злуки. Політика памяті»

 

У шкільній бібліотеці була організована тематична виставка літератури «Україна Соборна». Також діти  намалювали  яскраві газети, приурочені до Дня Соборності. А щоб підкреслити  значення  свята, одягнулися  у вишивані сорочки. Проте кульмінацією святкування стало проведення флешмобу  «Ми любимо Україну».



У школі відзначили День Соборності України

Вчитель історії Беца Л. В.

 

Державне свято День Соборності України учні школи відзначили урочисто та патріотично. З учнями 10 класу було проведено тематичні уроки національно-патріотичного спрямування: «Єднання заради Незалежності»,«Соборна мати Україна - одна на всіх, як оберіг», а також вікторина «Як я знаю Україну?».

Під час свята діти згадали важливий момент історичного минулого - День злуки ЗУНР та УНР в одну державу та нинішню боротьбу проти російської агресії, як віхи єдиного процесу боротьби за незалежність України учні старшої школи,  тримаючи державний прапор створили нерозривний,  символічний ланцюг єдності,щоб відчути дух дружби, свободи і гордості за свою державу.

У шкільній бібліотеці була організована тематична виставка літератури «Тільки в єдності наша сила». 

Також діти  намалювали  яскраві газети, приурочені до Дня Соборності.

А щоб підкреслити  значення  свята, одягнулися  у вишивані сорочки.

 Проте кульмінацією святкування стало проведення флеш-мобу: «Живий ланцюг єднання». У вестибюлі школи  учні молодших класів створили символічне  коло, малюючи на руках неподільну Україну. 

        КОНФЕРЕНЦІЯ-ЗВІТ З НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

  Національно – патріотичне виховання – це вимога часу, тому його розвиток і вдосконалення є актуальним завданням для всіх учасників виховного простору школи. Навчальний заклад як осередок національно- патріотичного виховання має сприяти розвитку демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико- правових  знань, гідності та відповідальності учнівської молоді, усвідомленню та визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритетів прав людини.

 З метою реалізації основних завдань національно-патріотичного виховання в Колочавському НВК розроблений проект  «ПАМ'ЯТЬ ПОКОЛІНЬ – ЦЕ ЖИВА ІСТОРІЯ НАРОДУ

Характеристика проекту:

-          За кінцевими результатами – освітньо – виховний;

-          За кількістю учасників – масовий;

-          За тривалістю – довготривалий.

 

Учасники проекту: педагоги, учні, батьківська громадськість.

 

Термін реалізації проекту:  2018 – 2020 рр

  Нещодавно в нашому закладі  відбувся звіт учнівських колективів про проведену роботу  над І етапом  проекту. Загалом всі колективи під керівництвом вчителів-наставників провели цілеспрямовану й системну роботу, про що свідчили виступи. В 2020 році пройде ІІІ підсумковий етап роботи над проектом із залученням батьківської громадськості.

 

 




                  " ПАМ'ЯТАЄМО КОЖНЕ ЗЕРНЯ 33-ГО"

 Голодомор 1932-1933-тіх років - один з найстрашніших злочинів проти людства. Тоді в державі з одним з найрозвиненіших в Європі агропромисловим комплексом люди мільйонами гинули від голоду. 

 

 Про те, як вчиняли Голодомор і як реагував на це світ  йшлося на позакласному заході, який провела педагог-організатор  О.Ю.Андрусь.


Про жахіття найстрашнішої трагедії в історії України говорили й учні 9 класу під час виховної години    (класний керівник  І.І.Фриган)

                  9 листопада – День писемності та мови

  День української мови та писемності став офіційним святом у 1997 році, та історія його древня, як і сама українська мова. Цього дня було підписано Указ Президента України, у якому говориться: "На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості  ролі української мови в консолідаціїсуспільства постановляю: "Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця”. З часу винайдення писемності фактично почався період документальної історії людства, тому стало можливим не тільки передавати мовну інформацію на відстані, але й закріпити її в часі.

 

  З нагоди свята в Колочавському НВК було проведено ряд виховних заходів, мета яких привернула увагу учнівської спільноти до історії української писемності, краси й багатства рідної мови та бажання вивчати мову, цікавитися історією та культорою українського народу.  Звернутися до старослов’янської мови як основи української, а також порівняти спорідненість словянських учні мали можливість на позакласному заході, проведеному  О.М. Бангою.


Писемність – це надбання.
Трудіться, заповзято, земляни!
Як годиться розумним людям.
Осягайте світобудову.
Несіть слово переконано!
Знання – дар Божий.

 

                                             (З  давньоруського рукопису)

Виховна година у 6 класі на тему «Булінг: профілактика,допомога».

На занятті розглянуто питання: особливості та види булінгу в школі, основні механізми розвитку булінгу, риси учнів-жертв булінгу, шляхи боротьби з насильством.


У 9 класі проведена виховна година з елементами тренінгу « STOP булінг».

Метою  було дати учням поняття про агресивну поведінку підлітків, вказати її прояви та форми, ознайомити їх із загальнолюдськими цінностями,навчити контролювати себе у різних критичних ситуаціях, розширити свій  словниковий запас, розвивати гнучкість мислення, формування навичок толерантного спілкування, виховувати почуття поваги та гідності.

 

Здобувачі освіти малювали свій власний образ у вигляді предмета або символа, а також розгадували зашифровані слова ввічливості щоб показати наскільки вони є толерантними.


Тиждень безпеки дорожнього руху

 З метою поліпшення роботи із запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму, формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах, удосконалення і узагальнення знань з безпеки дорожнього руху, правил пішоходів, безпечного поводження під час руху до школи і додому в Колочавському НВК І – ІІІ ступенів з  11 по 15  листопада  тривав Тиждень безпеки дорожнього руху.  Головною темою Тижня безпеки дорожнього руху стала безпека учнів на дорозі.

   Завдання Тижня безпеки  дорожнього руху – нагадати учням про необхідність   спільних дій у сфері дорожньої безпеки. Усі заходи мали на меті привернути увагу суспільства до проблеми травматизму та смертності на дорогах і поліпшення дорожньої безпеки.
Педагог – організатор, класні керівники,  вихователі групи продовженого дня вчитель основ здоров
я та лідери учнівського самоврядування провели ряд виховних заходів та практичних занять з теми. 
  Проведення Тижня показало, що учні в достатній мірі знають Правила дорожнього руху, володіють навичками поведінки на вулиці, дорозі, вміють знайти вихід з будь-якої ситуації, пов’язаної з дорожнім рухом. Тиждень поглибив знання учнів у відповідній сфері, сприяв розвитку практичних навичок, поглибленню знань Правил дорожнього руху.

 

  14 листопада зі здобувачами освіти провели зустріч працівники Національної поліції, які докладно  розповіли про  правопорушення, до яких вдаються учасники дорожнього процесу, зокрема  пішоходи,  нагадали також про відповідальність у кожній конкретній ситуації.

15 листопада згідно з наказом Департаменту освіти Закарпатської ОДА  було проведено Єдиний національний урок «Безпечна країна».

 

 

 

 

Заняття в 1 класі «Азбука дорожньої безпеки» ( класний керівник Н.І.Хланта)

 

 

 

Перегляд мультфільмів  в ГПД ( вихователь  С.М.Росада)

 

 

 

 

Заняття в ГПД «Правила дорожнього руху» (вихователь О.І.Секереш)

У 3 класі було проведено годину спілкування на тему "Дотримуйся правил дорожнього руху".

 

 

 

Заняття в ГПД «Дітям про правила дорожнього руху» ( вихователь Д.В.Воринка)

 

 

 

 

Виховна година в 6 класі (класний керівник Л.І.Сюгай)

 

 

Виховна година в 9 класі ( класний керівник І.І.Фриган)